کد خبر : ۲۲۱۲۳۹ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۰۶/۰۸ ساعت ۱۶:۳۹

معاون فرماندار دزفول:
کمبودهای آموزشی در شهرهای اقماری دزفول نگران کننده است

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دزفول گفت: تجمع منابع آموزشی در مرکز شهر باعث عقب ماندگی آموزشی در شهرهای اقماری دزفول شده که باید در این راستا محرومیت زدایی صورت بگیرد.

 کمبودهای آموزشی در شهرهای اقماری دزفول نگران کننده است

به گزارش خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان)، امیر عیسی زاده ظهر امروز دوشنبه در چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش دزفول که در سالن کنفرانس این اداره برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به الزامی شدن مقطع پیش دبستانی در خوزستان یک نگرانی بزرگ بابت شهرهای اقماری دزفول وجود دارد.

وی افزود: شهرهای سیاه منصور و میانرود دزفول که در بخش مرکزی قرار دارند از نظر امکانات آموزشی در وضعیت تاسف آوری قرار دارند بگونه ای که مدارس این دو شهر بسیار فرسوده و مخروبه است و انباری این مدارس نیز به کلاس درس تبدیل شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دزفول با بیان اینکه این وضعیت نگران کننده آموزشی در شهرهای بخش چغامیش نیز به وفور دیده می شود، گفت: لازم است اکنون که بحث پیش دبستانی در خوزستان اجباری شده در مورد این زیرساخت های ضروری از جمله فضا و امکانات آموزشی در شهرهای اقماری دزفول نیز چاره اندیشی شود.

عیسی زاده، تجمع تمام منابع آموزشی در مرکز شهر را عامل اصلی عقب ماندگی و ضعف  آموزشی شهرهای اقماری دزفول برشمرد و گفت: مدیریت جدید آموزش وپرورش دزفول باید یک برنامه ریزی اصولی درراستای محرومیت زدایی از بخش های محروم شهرستان داشته باشد چرا که در شأن دزفول نیست که برخی شهرها و روستاهای آن نه تنها از مدرسه مجهز بلکه از مدارس کپری و کانکسی نیز محروم باشند.

تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی
وی همچنین در خصوص شرایط و وضعیت تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی در شهرستان دزفول توضیح داد: با توجه به دستورالعملی که از مرکز ابلاغ شده خوزستان شامل استان های ممنوعه معرفی شده بنابراین تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی از جمله افغانی و عراقی بدون برخورداری از کارت تردد و نامه اداره کل آموزش و پرورش، امکان پذیر نیست.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دزفول با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش دزفول باید به دنبال انتصاب مدیران خود در سطح استان و کشور باشد، عنوان کرد: آموزش و پرورش شهرستان دزفول از مدیران توانمند بسیار زیادی برخوردار است که مسئولان این اداره باید با برخورداری از یک افق دید بلند در پی حضور این مدیران در سطح و جایگاه های استانی و کشوری باشند.

عیسی زاده در پایان، بر لزوم همکاری شهرداری های شهرستان و دهیاری ها درراستای نظافت و آماده سازی مدارس دزفول و ایجاد یک فضای سالم و با نشاط برای آغاز سال تحصیلی جدید تاکید کرد.

برچسب ها: معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار دزفول امیر عیسی زاده